نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد انگلیسی ها نباید از قوانین بین المللی صحبت کنند زیرا تا جایی که این قوانین برایشان سودآور باشد به آن احترام می گذارند.
کد خبر: ۸۳۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 18 March 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به اظهارات ضدایرانی وزیر امور خارجه انگلیس در بررسی طرح موسوم به «دورنمای ۲۰۳۰» با مقامات سعودی، گفت: دولت های بحرین، امارات، سعودی به نوعی دولت های مجزا از بریتانیا نیستند و تابع نظرات این کشور قرار دارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع وقتی به تاریخ نگاه کنیم ردپای انگلیسی ها در ایجاد حکومت منحوس پهلوی، کودتای 28 مرداد، اشغالگری کشورمان و غیره مشاهده می شود.

وی افزود: دولت انگلیس که به هیچ قاعده بین المللی متعهد نیست و سر نخ همه توطئه ها علیه کشورمان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: انگلیسی ها نباید از قوانین بین المللی صحبت کنند زیرا تا جایی که این قوانین برایشان سودآور باشد به آن احترام می گذارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند اگر جمهوری اسلامی ایران تهدید محسوب میشد، هیچگاه چهل و یکمین فجر انقلاب خودش را نمی دید.

چندی پیش وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی از بررسی طرح موسوم به «دورنمای ۲۰۳۰» با مقامات سعودی و نیز فرصت های تجاری بین دو طرف و همچنین آنچه «تهدیدات ایران در منطقه» نامید، خبر داد.

«دومنیک راب» در بخشی دیگر از صحبت هایش هم مدعی شد که لندن اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد این در حالی است که ایران همواره اعلام کرده است برنامه هسته ای خود را صرفاً با اهداف مسالمت آمیز ادامه می دهد.

وی همچنین ادعا کرد که ایران بخاطر رفتارها و نقض قوانین بین المللی مواخذه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار